2012. augusztus 19., vasárnap

Obeliszk

Ismeritek az obeliszket? Lehet, hogy nemmel válaszoltok. Én sem tudtam, hogy így hívják. Tehát obeliszknek nevezik köznapi néven, a fűzből készült futtatókat, amelyekre rózsákat vagy más kúszónövényeket lehet feltekergetni.
Az obeliszk eredetileg egy magas, felfelé keskenyedő kőoszlopot jelent, amely gúlában végződik. Az ókori egyiptomi napszimbólum. Az ókorban egy tömbből faragták, manapság darabokból készítik és általában üreges a közepe.

A párom szüleinek van otthon és nagyon megtetszett. Aztán gondoltam, ha látok valamilyen kosaras árusnál ilyet, majd beszerzünk egyet. De megelőztek, ugyanis kaptam tőlük egyet szülinapomra. :)
Mi nem kúszó virágokat tartunk benne, ugyanis nem kertes házban élünk. Hanem a nappalinkba lett egy szép, mutatós dekoráció. Az őszre készülődve, az évszak színeihez hűen raktam bele raffiát és 2 potpourri virágot. De akár gyertyákat, díszköveket is lehet bele rakni, a fantáziánkra van bízva. 


Csináltam pár fotót róla, imádjuk. És rájöttünk, hogy az üres helyre a nappaliba, ahova nem tudtuk, hogy mit rakjunk, ez hiányzott. :)








2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hol lehet ilyet venni?
    Üdv: Ibolya

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Mi Siófokon találtunk rá. Kosárárusoknál lehet ilyet kapni, de elég ritka az a baj. Vásárokon esetleg szét lehet nézelődni.
    Üdv. Zsani

    VálaszTörlés